Solid state Li-on baterije

Reno Riznić | Solid state Li-on baterije

Solid state Li-on baterije

Renault Nissan grupacija je najavila da će najkasnije do 2025.godine ,u svim svojim električnim i hibridnim vozilima koristiti baterije nove generacije Solid state Li-on.

Skoro svaki električni automobil danas napaja konvecionalna litijum jonska (Li-on) baterija.Međutim ove baterije imaju svoja ograničenja.Uključujući vreme punjenja,težinu ,veličinu i naravno broj punjenja koje mogu izdržati (zavisno od veličine baterije).

Sledeći korak u evoluciji baterija biće Solid state Li-on baterija koja omogućava mnogo brže punjenje,mnogo je lakša i što je najvažnije , mnogo je sigurnija od sadašnjih paketa baterijskih pakovanja.

Da bi smo razumeli zašto su Solid state baterije bolje,moramo da razumemo razliku od standardnih Li-on baterija koje koristimo danas.Litijum jonska baterija koristi tečnost elektrolita i zahteva određenu količinu prostora između svake ćelije radi funkcionisanja.Za poređenje,Solid state baterije koriste čvrsti elektrolit koji zahteva oko 5-8 puta manji razmak između svake ćelije kao bi dobro funkcionisala.Takođe,važno je da solid state baterije nisu zapaljive u slučaju punkcije ili rupture u baterijskom paketu jer ne sadrži elektrolit zapaljive tečnosti.Za razliku od standardnih,solid state baterije drže prvobitno punjenje mnogo duže,mnogo brže se pune i neuporedivo su lakše.Procenjuje se da bi bilo potrebno samo nekoliko minuta da se napune u punom kapacitetu,u poređenju sa oko sat vremena za sadašnje baterije ( na brzom punjenju ).

Najveći problem predstavlja proizvodna cena solid state baterije u odnosu na sadašnje konvecionalne baterije.

Gotovo svi proizvođači,kako baterija tako i proizvođači automobila , ubrzano rade kako bi u što skorijem vremenu učinili proizvodnju ovog tipa baterija jeftinijom i na taj način je zamenili sadašnjim.

 

Podelite ovaj blog: